Chris Beuker Lemsteraak Iduna GRO4 Visserman

De 15.75 m. Lemsteraak visserman GR4 Iduna behoort tot de snelste schepen van de VA-wedstrijdklasse. Tegelijk is deze als familieschip ontworpen Lemsteraak zeer compleet uitgerust en afgewerkt op het hoogste kwaliteitsniveau (lees meer).

Het luxe interieur biedt met drie hutten ruimte aan het gezin, maar ook aan een complete wedstrijdbemanning. Voorzien van alle gemakken, uitgebreide apparatuur en installaties en de veelzijdige wedstrijdtuigage is de GR4 Iduna in het huidige verkoopaanbod van modern gebouwde, klassieke aken een buitenkans.
Het uitgekiende concept van de Lemsteraak GR4 Iduna is ontworpen door Chris Beuker en in tekeningen uitgewerkt door naval architect Martijn van Schaik. Het bijzonder ruime interieur met een stahoogte van 1,95 is zeer licht door de afwerking in mahonie teak, de geschilderde kraaldelen en de grote koekoek met gehard glas boven de salon. Centrale verwarming in alle ruimten (ook machinekamer en voorpiek). De u-vormige kombuis is voorzien van alle denkbare apparatuur (o.a. Smeg) met 2 koelkasten, vaatwasser, wasmachine en 5 pits kooktoestel (gas). Elektrisch toilet, gescheiden van de douche ruimte. De vele originele details, paneeldeuren, gepareld hang- en sluitwerk en verlichtingsarmaturen zorgen voor een evenwichtige, maar warme en gezellige uitstraling.

De GR4 Iduna is technisch opzicht een zwaargewicht: de John Deere hoofmotor van 138 pk, DRM keerkoppeling en 4-blads klapschroef, gecombineerd met de Wildo boegjet maken het schip manoeuvreerbaar in alle omstandigheden, ook met weinig bemanning. Het elektrisch systeem is uitgevoerd in 24V met een walstroominstallatie en 220VAC in alle hutten. Hydrauliek is aanwezig voor o.a. de vallieren. Alle technische systemen zijn overzichtelijk ingebouwd in de zeer goed bereikbare machinekamer.

Buitenom is deze Lemsteraak afgewerkt in een 2-componenten verfsysteem met antislip dek, en teak afwerking in de kuip. Bij de bouw van het casco (SRF) zijn op alle kritische punten RVS delen aangebracht en is het schip gestraald. De waterverplaatsing is 28 ton, waarvan 2 ton loodballast. De tankinhouden bedragen 1.000 liter drinkwater, 520 liter brandstof en 150 liter zwartwater.

Alle rondhouten zijn van Leospar, tevens leverancier van het roer en de zwaarden. Gekozen is voor Oregon Clear & better en Afzelia. De mast is getuigd met PBO rigging voor de bakstagen. De tuiglier (hydrauliek) is van Strikwerda. De deels elektrische schootlieren zijn van Andersen. Het roer is gebouwd als balansroer en staat garant voor een perfecte besturing, ook onder helling en in zeegang. De zeilgarderobe is van MOlenaar (wit) en zeer compleet. Navigatieapparatuur van Raymarine

Het schip is in 2009 in de vaart gekomen en sindsdien werfonderhouden. De GR4 Iduna heeft een ruim vaargebied, van IJsselmeer en Wad tot Noord- en Oostzee. Het schip is geschikt als directievaartuig en voor charter, maar ook zeer geschikt als familieschip en voor langer verblijf aan boord. De BTW is bij zakelijk gebruik verrekenbaar. Voor financiering bestaan meerder mogelijkheden, waaronder co-ownership via Dutch Classic Yachting Syndicate.

Algemeen

Ontwerper:
Van Schaik/Chris Beuker
Werf:
SRF/Chris Beuker
CE:
C
Rompvorm:
Vlakke bodem
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Geel
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
22 m
Diepgang:
100 cm
Waterverplaatsing:
28 ton
Ballast:
4 ton
Besturing:
Helmstok
Plek besturing:
Buiten
Afstandsbediening:
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Zijzwaarden

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
195 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 10
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Bruin
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Vuilwatertank & materiaal:
Buitenwater:
dekwaspomp buitendouche
Aantal douches:
2
Toiletten:
1 Elektrisch
TV:
Radio/CD-speler:
DVD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
5 pit(ten) Gas
Oven:
Magnetron:
Koelkast & voeding:
Elektrisch
Vriezer:
Verwarming:
CV
Opmerkingen:
  • teakvloer in de kuip

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
John Deere
Bouwjaar:
2008
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
138 pk
Urenteller:
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
DRM
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Indirect
Totale inhoud brandstoftank(s):
520 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Hydraulisch
Accu:
12 x
Acculader:
Dynamo:
Omvormer:
Voltmeter:
Walstroom:
Voltage:
24V
Opmerkingen:
  • Boegjet van Wildo
  •  

Navigatie en elektronica

Kompas:
Raymarine
Log/snelheid:
Raymarine
Dieptemeter:
Raymarine
Windmeter:
Raymarine
Windvaanbesturing:
Navigatieverlichting:
Kaarten, gidsen:
Roerstandaanwijzer:
Autopilot:
Raymarine
GPS:
Raymarine
Kaartplotter:
Raymarine
Marifoon:
Raymarine

Tuigage

Type tuigage:
Gaffel
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Hout
Boegspriet + type:
Uitschuifbaar
Verstaging:
Staaldraad
Steunzeil:
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
Genua:
Fok:
Stormfok:
Kluiver:
Halfwinder, bollejan:
Handmatige lieren:
8
Hydraulische lieren:
2
Selftailing:
10
Opmerkingen:
  • Hydraulische tuiglier

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Lijn
Ankerlier:
Hydraulisch
Kuiptent:
Dekzeil(en):
Zwemtrap:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Bilgepomp:
Elektrisch
Brandblusser:
Radarreflector:
Noodvuurwerk:
Reddingsvesten:
12
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:

Algemene informatie

Merk:

Chris Beuker Lemsteraak Iduna GRO4

Model:

Visserman

Vraagprijs:

Prijs op aanvraag

Bouwjaar:

2009

Afmetingen:

15,75 m x 5,35 m x 1,00 m

Materiaal:

Staal

Motor:

John Deere 138 pk

Ligplaats:

Workum showroom

Neem contact op
Stuur de advertentie van Chris Beuker Lemsteraak Iduna GRO4 Visserman to a friend
Naam vriend:*
E-mail vriend:*
Uw naam:*
Uw e-mail:*
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Bericht:
* verplicht veld
Stuur naar een vriend

Neem contact op

Vraag meer informatie over de Chris Beuker Lemsteraak Iduna GRO4 Visserman

Subject:
* verplicht veld

Contact