Lemsteraak Visserman
Vraagprijs: Verkocht
De BU52, een robuuste Lemsteraak in Visserman uitvoering van 10.50 mtr. Deze moderne aak is zeer eenvoudig met 2 man te zeilen. Uitgerust met boegschroef (2018), elektrische zwaardlieren, stuurautomaat en rolkluiver maken het schip tot een zeer eenvoudig te handelen schip. Eerste aak in deze lengte die is voorzien van geheel flush kuipvloer die zelflozend is. Ook de binnenruimte is qua sta hoogte de eerste in zijn soort. Gebouwd door de firma Kompas Jachtbouw uit Sneek, en alles zeer zwaar uitgevoerd.
Het interieur is traditioneel van indeling, zeer hoogwaardig afgewerkt en geïsoleerd. Het gehele interieur is van massief eiken, absoluut zonder fineer. Vloer, patrijspoorten, buitendeur en aanrecht van Iroko delen. Prachtige dieselgestookte potkachel (met eigen tank). Voorzien van compressorkoelkast (bovenlader/energie zuinig). Ruime bedden (2x 1 pers. 90 cm breed x 2.10) en 1x 2 pers (1.50x2.10).
De BU52 is ontstaan uit een nieuw ontwerp, zodanig dat het een fijne zeiler is, en de ruimte binnen maximaal benut. Vandaar dat de spanten verlaagd zijn, waardoor nagenoeg stahoogte overal (van 1.65 tot ruim 2.00 meter). Dit is de eerste aak in zijn lengte met een volledig zelf lozende kuipvloer. Het schip is voorzien van een zogenaamde klaptop in de mast zodat de doorvaarthoogte is aan te passen van 14,75 mtr naar 12,65 mtr (speciaal voor de Hollandse brug)
Specificaties van de Lemsteraak Visserman
Algemeen
- Ballast 2 ton lood broodjes
- Stuurautomaat Raymarine ST4000 onder de helmstok te bevestigen
- Rompkleur zwart/donker groen/grijs
- De kuip is zelflozend, zeer bijzonder voor deze lengte
- Kiellegging van het schip was in december 2005, maar pas in 2007 gaan varen, en in 2008 voor het eerst mee gezeild.
Verwarming: Kobalo potkachel diesel met eigen tank - Kooktoestel: los, koken buiten, dus geen last van (nare) luchtjes, maar er kan uiteraard binnen gekookt worden indien gewenst.
- Stoffering als nieuw (altijd beslapen op toppers, dus niet op de hoogwaardige matrassen).
- Enorme grote opberg ruimte onder kuipvloer, wordt ook gebruikt als extra slaapplaats! (separaat van motor ruimte)
- Het schip is voorzien van een zogenaamde klaptop in de mast zodat de doorvaarthoogte is aan te passen van 14,75 mtr naar 12,65 mtr (speciaal voor de Hollandse brug)
Accommodatie
- Koelkast, Isotherm bovenlader
- Kooktoestel is op gas en te verplaatsen
- Schip is goed geisoleerd
- Super droog schip
- Makkelijk te verwarmen
Motor en elektra
- Koeling via intercooler met natte uitlaat
- Boegschroef Vetus 8 pk, 12 volt
- Omvormer Mastervolt 12/1600
- Schroefas vetgesmeerd
Navigatie en elektronica
Tuigage
Nieuwe zeilgarderobe in 2022
- Materialen en leverancier
- Zwaarden, Eiken, Ording
- Roer, Eiken, Ording
- Mast Larix, Ording
- Giek, Iroko, Ording
- Kluiverboom, Iroko, Piersma
- Gaffel, Eiken, Ording
Uitrusting buitenom
20kg
- Verfsysteem 2 componenten is in top conditie evenals rondhouten.
- Kuiptent 2x, Maatgemaakte kuiptent (2015) over halve kuip zodat je met regenachtig weer ook heerlijk buiten kan zitten. En kuiptent over gehele kuip zodat er minstens met 4 man in de kuip geslapen kan worden.
- Alles kan met lieren doorgehaald worden, Touwwerk vernieuwd 2015 (alles zwart)
- Nieuwe huik koekoek (2018) bikini top 2015.
- Materiaal potdeksel RVS
- Alle beslag en doorvoeren van zeewaardig RVS, zowel aan schip als tuigage.
- (Grote) koekoek, kuipbanken en tafel van teak.
- Enorme grote opberg ruimte onder kuipvloer, wordt ook gebruikt als extra slaapplaats! (separaat van motor ruimte).
- Schroef: 3 blads vaste schroef
- Koelsysteem: natte uitlaat
- Nieuwe boegschroef! 2018 Merk; Vetus 6pk, met afstandsbediening.