Lemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak RoefuitvoeringLemsteraak Roefuitvoering

Lemsteraak Roefuitvoering

Vraagprijs: € 255.000 (BTW Betaald)

Uniek varend monument ‘De Wulp’ 

De 15 m. Lemsteraak met roef ‘De Wulp’ is een zeer bijzondere aak in jachtuitvoering. Gebouwd in 1912 door de vermaarde werf Gebr. De Boer en in 1989-1990 geheel gerestaureerd bij Stofberg en Zn. Het schip is zeer compleet uitgerust en technisch geheel up to date. De Wulp is een juweel op het water, een lust voor het oog en een fantastische zeiler. De rijke historie van dit varend monument is vastgelegd op de SSRP (link: https://www.ssrp.nl/stamboek/schepen/de-wulp-360). 

Met 15,02 m. lengte en 4,80 m. breedte levert De Wulp een ruim interieur met een stahoogte van maar liefst 210 cm. Het schip biedt zes vaste slaapplaatsen in drie hutten, met 2 extra. De afwerking van het interieur is kwalitatief zeer hoog en in uitmuntende staat. De salon heeft een mooie indeling met een ruime navigatiehoek, de aanduiding ‘kantoor’ waardig. Veel daglicht dankzij de vijf koekoeken. Voor een langer verblijf aan boord zijn alle voorzieningen aanwezig, met warm en koud stromend water, koken op gas, koelkast, verwarming, elektrisch toilet (douche n.a., ruimte beschikbaar). Compleet met hifi, televisie en satellietontvanger. 

Ook buitenom is De Wulp fantastisch afgewerkt, met ruime dekken voorzien van teak. Ruime kuip en meer dan voldoende zitruimte rond de stuurstand met kuiptafel. Complete zeilgarderobe van TD-Sails met o.a. een klassieke halfwinder (katoen). Technisch is deze Lemsteraak compleet, met een in ‘90 gereviseerde Daf 6-cilinder van 105 pk. Mast voorzien van strijkinstallatie. 

De Wulp is een bijzonder verschijning en gelet op de historie een buitenkans voor de liefhebber van een originele Lemsteraak in jachtuitvoering. Neem contact met ons op voor een bezichtiging. 

Specificaties van de Lemsteraak Roefuitvoering

Algemeen

Ontwerper:
Gebr. De Boer, Lemmer
Werf:
Gebr. De Boer, Lemmer
Bouwnummer:
286
CE:
Vrijgesteld
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Hout
Blank gelakt teak
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
18,75 m
Diepgang:
95 cm
Waterverplaatsing:
27 ton
Ballast:
5 ton
Hoofdzakelijk lood, plus 6 speciaal gegoten ijzeren ballastdelen (circa 800 kilo).
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Dubbelzijdige hydraulische cylinders
Kiel/zwaard:
Zijzwaarden
Bediening variabele driftbeperking:
Handmatig

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
210 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
3
6 vaste slaapplaatsen in de 3 hutten. Indien gewenst 2 personen extra in de kajuit.
Slaapplaatsen:
Vast: 6 Extra: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Rood
Matrassen:
Kussens:
Watertank & materiaal:
800 liter
1 x 400 l (RVS), 1 x 400 l (HD-PE
Watertankmeter:
Via niveauslang
Watersysteem:
Druksysteem
Flojet hydrofoor met 8 l expansievat
Warm water:
60 l boiler, verwarming via 220 V element en via koelwater van de motor.
Aantal douches:
Niet aanwezig, doucheruimte op zich gereserveerd.
Toiletten:
1 Elektrisch Elektrische WC, type Rheinstrom Y10
TV:
Ja, Salora 19" TV, TV ontvangst via SAB Satellite&Terrestial Combo Receiver
Radio/CD-speler:
DVD-speler:
Satellietontvangst:
Kooktoestel & brandstof:
4 pit(ten) Gas
4-pits gasfornuis Etna, propaan.
Koelkast & voeding:
Sibir E1521-2A1, 135 liter inhoud; via propaan en/of 220V element.
Vriezer:
in koelkast
Verwarming:
hete lucht Eberspächer, type D3L-C Moyen
Opmerkingen:
  • Ruime separate navigatietafel (circa 130 x 60 cm).

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Daf
DAF, 6 cylinders, 105 PK, droge uitlaat, gesloten kielkoeling
Model:
575DD
Serienummer:
A 48605
Bouwjaar:
Motorblok 1965, motor in 1990 volledig gerevisieerd, onder vervanging alle bewegende delen.
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
105 kW
Urenteller:
Draaiuren:
6.950
6950 uren (juli 2022)
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Hydraulische keerkoppeling, type PRM401, Aquadrive homokinetische koppeling + stuwlager
Koeling:
Indirect
Gesloten systeem: Indirecte koeling via kielkoeling
Brandstoftank aantal:
2
Totale inhoud brandstoftank(s):
500 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Max snelheid:
8 knopen
Kruissnelheid:
6 knopen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Accu:
6 x
4 x service accu's Vetus 4 x 170 Ah, 2 x startaccu's Vetus 110 Ah, alles 24 V systeem.
Acculader:
Mastervolt 24V/50A, met extra uitgang 1 x 3 A voor startaccu's.
Dynamo:
Bosch
Accumonitor:
Omvormer:
1 x 175W (24-->220V), 1 x 350W (24--> 220V), 1 x 10 Amp (24V--> 12V)
Voltmeter:
Ja, via BTM accumonitor
Walstroom:
Mastervolt Mass G3.5 Scheidingstransformator, met aparte aardlekschakelaar.
Walstroomkabel:
Verbruiksmonitor:
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:
  • Vetgesmeerde schroefas
  • NASA Weatherman weerberichten-ontvanger.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Klassiek vloeistof kompas op stuurstand (J.C. Krohn & Son, Berlin)
Log/snelheid:
Raymarine ST60 log/snelheid.
Dieptemeter:
Raymarine ST60 dieptemeter.
Navigatieverlichting:
Dubbel toplicht: R/G/W navigatie + W ankerlicht. R/G navigatielicht bij voorsteven.
Kaarten, gidsen:
Autopilot:
SIMRAD AP24 met SIMRAD AC42 computer
GPS:
Ja, via Shiptron AIS transponder. Tevens aparte GPS via SIMRAD GO7 plotter.
Kaartplotter:
SIMRAD G07
AIS:
Shiptron AIS transponder, type Graphene+ .
Marifoon:
Sailtron r/t 80, plus ICOM IC-M35 handheld marifoon
Externe marifoon speaker in kuip. NASA Weatherman ontvanger.

Tuigage

Type tuigage:
Gaffel
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Hout
Boegspriet + type:
Uitschuifbaar
Verstaging:
Staaldraad
Zeilen materiaal:
Dacron
Dacron; halfwinder klassiek katoen.
Zeilmaker:
TD Sails
Grootzeil:
3+1 Grootzeil
Fok:
Kluiver:
Halfwinder, bollejan:
Opmerkingen:
  • Grootzeil circa 70m2, fok circa 32 m2, kluiver circa 29 m2, halfwinder (klassiek katoen, circa 60 m2)

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Stokanker Gesmeed
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Hand
Ja, met twee verhaalkoppen en maststrijkconstructie
Buitenkussens:
Zwemtrap:
Strijkinstallatie:
Schaar:
Teakdek:
Kuiptafel:
Opmerkingen:
  • Casco Epifanes 1C, buiten/binnenbetimmering deels Epifanes 2C, deels 1C systeem.
  • Bij de renovatie in 1990 is het gehele casco buiten zowel als binnen gestraald met epoxy verfsysteem.

Algemene informatie

Afmetingen:

15,00 m x 4,80 m x 0,95 m

Bouwjaar:

1912

Materiaal:

Staal

Motor:

DAF 575DD, 6 cylinders, 105 PK, droge uitlaat, gesloten kielkoeling

Vraagprijs:

€ 255.000

Ligplaats:

Op aanvraag

Delen

Stuur de advertentie van de Lemsteraak Roefuitvoering door naar een vriend

Naam vriend:*
E-mail vriend:*
Uw naam:*
Uw e-mail:*
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Opmerkingen:
* Verplicht veld
Doorsturen Printen Meer info

Vraag meer informatie over de Lemsteraak Roefuitvoering

Subject:
* verplicht veld