Lemsteraak Roefuitvoering
Vraagprijs: € 255.000 (BTW Betaald)
Uniek varend monument ‘De Wulp’
De 15 m. Lemsteraak met roef ‘De Wulp’ is een zeer bijzondere aak in jachtuitvoering. Gebouwd in 1912 door de vermaarde werf Gebr. De Boer en in 1989-1990 geheel gerestaureerd bij Stofberg en Zn. Het schip is zeer compleet uitgerust en technisch geheel up to date. De Wulp is een juweel op het water, een lust voor het oog en een fantastische zeiler. De rijke historie van dit varend monument is vastgelegd op de SSRP (link: https://www.ssrp.nl/stamboek/schepen/de-wulp-360).
Met 15,02 m. lengte en 4,80 m. breedte levert De Wulp een ruim interieur met een stahoogte van maar liefst 210 cm. Het schip biedt zes vaste slaapplaatsen in drie hutten, met 2 extra. De afwerking van het interieur is kwalitatief zeer hoog en in uitmuntende staat. De salon heeft een mooie indeling met een ruime navigatiehoek, de aanduiding ‘kantoor’ waardig. Veel daglicht dankzij de vijf koekoeken. Voor een langer verblijf aan boord zijn alle voorzieningen aanwezig, met warm en koud stromend water, koken op gas, koelkast, verwarming, elektrisch toilet (douche n.a., ruimte beschikbaar). Compleet met hifi, televisie en satellietontvanger.
Ook buitenom is De Wulp fantastisch afgewerkt, met ruime dekken voorzien van teak. Ruime kuip en meer dan voldoende zitruimte rond de stuurstand met kuiptafel. Complete zeilgarderobe van TD-Sails met o.a. een klassieke halfwinder (katoen). Technisch is deze Lemsteraak compleet, met een in ‘90 gereviseerde Daf 6-cilinder van 105 pk. Mast voorzien van strijkinstallatie.
De Wulp is een bijzonder verschijning en gelet op de historie een buitenkans voor de liefhebber van een originele Lemsteraak in jachtuitvoering. Neem contact met ons op voor een bezichtiging.
Specificaties van de Lemsteraak Roefuitvoering
Algemeen
Blank gelakt teak
Hoofdzakelijk lood, plus 6 speciaal gegoten ijzeren ballastdelen (circa 800 kilo).
Dubbelzijdige hydraulische cylinders
Accommodatie
6 vaste slaapplaatsen in de 3 hutten. Indien gewenst 2 personen extra in de kajuit.
1 x 400 l (RVS), 1 x 400 l (HD-PE
Flojet hydrofoor met 8 l expansievat
4-pits gasfornuis Etna, propaan.
- Ruime separate navigatietafel (circa 130 x 60 cm).
Motor en elektra
DAF, 6 cylinders, 105 PK, droge uitlaat, gesloten kielkoeling
6950 uren (juli 2022)
Hydraulische keerkoppeling, type PRM401, Aquadrive homokinetische koppeling + stuwlager
Gesloten systeem: Indirecte koeling via kielkoeling
4 x service accu's Vetus 4 x 170 Ah, 2 x startaccu's Vetus 110 Ah, alles 24 V systeem.
- Vetgesmeerde schroefas
- NASA Weatherman weerberichten-ontvanger.
Navigatie en elektronica
Externe marifoon speaker in kuip. NASA Weatherman ontvanger.
Tuigage
Dacron; halfwinder klassiek katoen.
-
Grootzeil circa 70m2, fok circa 32 m2, kluiver circa 29 m2, halfwinder (klassiek katoen, circa 60 m2)
Uitrusting buitenom
Ja, met twee verhaalkoppen en maststrijkconstructie
- Casco Epifanes 1C, buiten/binnenbetimmering deels Epifanes 2C, deels 1C systeem.
- Bij de renovatie in 1990 is het gehele casco buiten zowel als binnen gestraald met epoxy verfsysteem.