Lemsteraak Roefuitvoering Jachtuitvoering
Vraagprijs: € 198.000 (BTW Betaald)
Roefaak ‘De Barones’ is een in absolute nieuwstaat verkerende Lemsteraak. Zeer verfijnd afgewerkt met gebruik van de beste materialen, waarbij kosten nog moeite zijn gespaard. Vele mooie details in ontwerp en afwerking maakt de verkoopprijs van dit perfect onderhouden schip meer dan waard. Unieke kans voor de liefhebber die de tijd of het geld ontbeert om zelf een nieuwbouwtraject te starten. Ideale afmetingen: 11,20 m lang, 4,20 breed en een diegpang van 0,80 m.
Deze prachtig gelijnde roefaak, naar ontwerp van Blom, is gebouwd in Lemmer door Jachtwerf Gebr. Zevenbergen als laatste in een beperkte reeks. Alle opgedane ervaring is doorgevoerd in dit schip. Veel aandacht is besteed aan conservering en zo is bij de bouw van het casco op gevoelige plekken RVS toegepast, o.a. onder berghout, het potdeksel, wandputtings, dekdoorvoeren, standpijpen, afwateringsprofielen, bolders, etc.
De Barones heeft een zijdeglans afgewerkt teak en mahonie interieur met klassieke indeling en uitstraling. Prachtige paneeldeuren, mooi lijstwerk, rustig van vormgeving en zonder opsmuk. Ideale indeling met kombuis, rondzit, natte cel en ruime hutten. Totaal 6 slaapplaatsen (waarvan 4 vast in twee hutten). Schip is compleet uitgerust, warm en koud stromend water, koken op gas, combi-oven, koelkast (en koelbox in de kuip).
Behalve een mooi schip, is De Barones ook een goede zeiler. Door het slanke achterschip (onderwater) en het high aspect zeilplan is het schip koersvast, zeer loefwaardig, snel en licht op het roer. De zeilgarderobe heeft een nieuw grootzeil en een nieuwe fok en kluiver. Dekuitrusting mooi uitgevoerd met bronzen lieren (LVJ). Maststrijkinstallatie uitgevoerd in RVS met elektrische lier onderdeks. Zeer eenvoudig strijken!
Technisch ook zeer compleet: Volvo Penta D2-75, 75PK turbodiesel uit 2010, met slechts 520 draaiuren. Hydraulische keerkoppeling, watergesmeerde schroefas en Jet Thruster boegjet. Ruim bemeten accubank met 4x service batterij, naast accu’s voor boegschroef en startmotor. Victron Atlas lader/omvormer. Buitenom: AWL Grip verfsysteem Oyster White (gespoten).
De Barones is op afspraak te bezichtigen. Voor liefhebbers een ‘must see’. Geheel vaarklaar en ‘ready to go’.
Specificaties van de Lemsteraak Roefuitvoering Jachtuitvoering
Algemeen
Accommodatie
koelkast bovenlader binnen en koelbox in de kuip
Motor en elektra
- schroefas is watergesmeerd
- motorruimte is voorzien van electrische RM69 lenspomp (vlotter geschakeld).
- condenswater van de boiler wordt opgevangen en automatisch afgevoerd door aparte een pomp met vlotter.
- boegschroef (EL65S jet-thruster, 24V, 65Kgf) geïnstalleerd onderin de hangkast in de hut, incl. draadloze afstandsbediening. (Karyvo – Sneek).
- Victron Atlas Combi (lader – omvormer) onder de kaartentafel in de roef
Navigatie en elektronica
Tuigage
- 1 x Ramsey lier t.b.v. maststrijkinstallatie
- LVJ zwaardlieren
- LVJ lieren zijn in brons uitgevoerd
- Rondhouten Oregon pine (hol verlijmd), Gaffel: Essen, Zwaarden: Eiken, Roer: Eiken
- Leverancier rondhouten, zwaarden en roer: Brasker
- Verfsysteem: 2-componenten, AWL GRIP (gespoten)