Mooie Roefaak van Stofberg in de ideale afmeting van 12 meter lengte. Mooi klassiek schip met een warm en comfortabel interieur.
In 2019 is de volledige elektrische installatie vernieuwd: met de installatie van de Victron 3600W isolatietransformator, Victron MultiPlus omvormer 24/3.000, accumonitor BMV 702, verbruikersbatterijen 2 * 230Ah, bedieningspaneel met marifoon, het complete verwarmingssysteem inclusief de water-lucht warmtewisselaar (Webasto Isotherm 10KW). Ook de motorruimte is opnieuw geverfd. Daarnaast werd een 220V RVS walaansluiting geïnstalleerd.
De Felicita is een echt familieschip, geschikt voor lange reizen. Een fijne zeiler, met stuurwiel (kabel), bijna nieuwe zeilen (hoofdzeil, fok, kluiver, semi-halfwinder), waarbij de fok is ontworpen als een rol fok. De romp is van 1984, maar werd in 1992 opgeleverd door Jachtwerf de Waag. Mercedes hoofdmotor heeft slechts 2500 draaiuren. In 2019 is een refit uitgevoerd van alle technische apparatuur, onder andere alle elektrische pompen zijn vernieuwd. De Felicita verkeert dus in topconditie en is volledig vaarklaar.
Een andere reden om het schip te bezoeken is het warme, gezellige interieur met veiligheidsgordelkastdeuren en gedeeltelijk betegelde kombuis.
Klassieke indeling met vijf vaste slaapplaatsen en twee extra slaapplaatsen. Twee hutten. Mooie navigatiehoek. Kombuis met 3-pits gasfornuis (gas), goede Koelkast (70 l.), Hydrofor voor stromend warm en koud water. Centrale verwarming (Eberspächer).
De Felicita is klaar voor nieuwe reizen. Om met de gestreken mast door Europese waterwegen te kunnen navigeren, is het schip uitgerust met speciale mobiele mastlagers aan de boeg en aan de mastbasis. Daarnaast is er een mobiele RVS-apparaatdrager voor het opnemen van de positielichten en antennes voor Marine FM-radio- radio-, radio- en weerinformatiebox WIP 35. De doorgangshoogte bij gestreken mast is 2.95m. De doorgangshoogte met materiaaldrager is 3,95m De onverwoestbare Mercedes scheepsdiesel is met de keerkoppeling in 2019 door Drinkwaard gereviseerd. De gebruikelijke onderdelen zoals: koppeling,injectiesysteem, uitlaatsysteem, dynamo, starter zijn vernieuwd. Ook de complete warmtewisselaar unit, met de complete motor elektrische installatie en de bedrading van het schakelpaneel. Het systeem werd volledig omgezet naar 24V. Het schip is uitgerust met een Sleipnerboegschroef SP 100. Installatie in 2008
Details: Een complete scheepsdocumentatie is beschikbaar in A4-mappen en in digitale versie op cd in het Duits. Alle technische apparatuur wordt in detail beschreven.
De gedetailleerdereizen met foto's en routes van de lange reizen zijn ook digitaal en op papier beschikbaar.
Zeilen
Achteranker 15kg met 5m ketting en 30m touw 16mm
Huiken in roestrood
Kuiptafel, mobiel massief mahonie
Winterzeil PVC groen 7.50 * 12.50m
Reddingsvesten 3 stuks automaten en 2 kinder vesten