LE21 Lemsteraak Roefuitvoering

LE21

De Lemmer 21 ‘Vrouwe Elisabeth’ is een roefaak van 12,08 m. lengte. Zeer bijzonder schip uit 1901 met een klassieke uitstraling en mooie details. Het schip heeft een rijke historie, onder meer door overwinningen in de VB-klasse en meest recent de NK kampioenschappen van Erik Hermans. Een ‘echte’ Lemsteraak, ontworpen en gebouwd door Bos uit Echtenerbrug. Dankzij enige diepgang en de waterverplaatsing van 17 ton een zeer stabiele zeiler, comfortabel op ruim water. 

Aan het schip is zeer veel aandacht besteed. De hoofdmotor is volledig gereviseerd in 2019, met nieuw accupakket en een watergesmeerde schroefas. Vlakdikterapport uit dat jaar. Voortstuwing: Ford Nedalo 4 cil. 85 pk. met directe koeling.

Alle schilderwerk is gedaan in 2017, met Double Coat van De IJssel. Stroomvoorziening vernieuwd (Mastervolt). In 2015 is een Vetus boegschroef ingebouwd, is alle bekleding vernieuwd en is een nieuwe Webasto hetelucht kachel geïnstalleerd. 

Het interieur valt op door de ruime stahoogte (210 cm). Het interieur oogt warm, mede door de rode stoffering. Het schip beschikt over 6 vaste slaapplaatsen. Matrassen recent vernieuwd. 1x tweepersoons bed, 2x twijfelaar, 2x éénpersoons kooien. Warm en koud stromend water (Vetus boiler) met buitendouche. Natte cel met douche en elektrisch toilet. Kombuis voorzien van 4-pits kooktoestel met oven en koelkast. De afwerking van het interieur is het bekijken waard: met door kunstenaar ingeschilderd houtsnijwerk. 

De LE21 is compleet uitgerust voor wedstrijdzeilen. Daarom twee sets zeilen, inclusief halfwinder. Het wedstrijdtuig is van TD Sails. Deze bijzondere roefaak is een buitenkans voor de liefhebber van Lemsteraken. 

Algemeen

Ontwerper:
Bos
Werf:
Bos Echternerbrug
Rompvorm:
Vlakke bodem
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Variabele diepgang:
Diepgang:
110 cm
Waterverplaatsing:
17 ton
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Zijzwaarden
Opmerkingen:

Werkzaamheden verricht aan de LE21

2019

  • Motor volledig gereviseerd door Scheepsmotoren Heeg en voorzien van nieuwe Dynamo en Startmotor.
  • Nieuw accupakket (3 service, 1 start)
  • Watergesmeerde schroefas ingebouwd (geen vetsmering meer)
  • Mast, giek, gaffel, roer en zwaarden gelakt & vloerdelen buiten
  • Vlakdikterapport volledig in orde.

2017

  • Volledig staalwerk gelakt met Double Coat van De IJssel
  • Dek en kajuitdak geheel kaal gemaakt en opnieuw opgebouwd in Double Coat verfsysteem.
  • Stroomvoorziening aangepast met Mastervolt Dakar en schakeldiode.

2015

  • Vetus boegschroef ingebouwd.
  • Bekleding banken gerefit in blauw.
  • Nieuwe Webasto interieurkachel.
  • Houtsnijwerk kajuit ingeschilderd door kunstenares.
  • Dektent, zwaardhoezen en roerhoes laten maken.

Verdere bijzonderheden;

  • Schip beschikt over een comfortabel elektrisch toilet.
  • Twee sets zeilen waarvan 1 wedstrijdtuig TD.
  • Buitendouche op achterdek.
  • Vetus warmwaterboiler.
  • Marifoon.
  • Zes slaapplaatsen, waarvan 1 ruim 2 persoons bed, 2 1,5 bedden en 2 kooien. Alle matrassen recent vernieuwd.

Ingeschreven in SSRP stamboek.

De LE 21 is een schip met een zeer rijke historie, onder meer door de overwinningen van Andries Fleer. Een snelle zeiler die in het verleden diverse kampioenschappen heeft gewonnen in de VB klasse, meest recent de NK kampioenschappen van Erik Hermans. 

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
210 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 6
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Rood
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
400 liter Rvs
Watertankmeter:
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Buitenwater:
buitendouche
Aantal douches:
2
Toiletten:
1 Elektrisch
Kooktoestel & brandstof:
4 pit(ten) Gas
Oven:
Koelkast & voeding:
Gas + elektrisch
Verwarming:
hete lucht
Opmerkingen:
  • warmwater via boiler
  • buiten douche warm/koud

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Ford
Model:
Nedalo
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
85 pk
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Direct
Totale inhoud brandstoftank(s):
200 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
4 x
Acculader:
Dynamo:
Omvormer:
Voltmeter:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 220V
Opmerkingen:
  • Geschilderd in 2016/2020
  • Gestraald
  • Motor revisie 2019
  • watergesmeerde schroefas

 

Navigatie en elektronica

Kompas:
Dieptemeter:
Windmeter:
Navigatieverlichting:
GPS:
Stentec
Marifoon:

Tuigage

Type tuigage:
Gaffel
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Hout
Boegspriet + type:
Uitschuifbaar
Verstaging:
Staaldraad
Steunzeil:
Aantal zeilen:
6
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
Fok:
Kluiver:
Halfwinder, bollejan:
Handmatige lieren:
4
Opmerkingen:

Schip is uitgevoerd om mee te wedstrijdzeilen. In het verleden zijn er vele wedstrijden mee gewonnen.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Hand
Kuiptent:
Dekzeil(en):
Zwemtrap:
Stootwillen, lijnen:
Kuiptafel:

Algemene informatie

Merk:

LE21 Lemsteraak

Model:

Roefuitvoering

Vraagprijs:

€ 119.000

Bouwjaar:

1901

Afmetingen:

12,08 m x 3,84 m x 1,10 m

Materiaal:

Staal

Motor:

Ford Nedalo

Ligplaats:

Op aanvraag

Neem contact op
Stuur de advertentie van LE21 Lemsteraak Roefuitvoering to a friend
Naam vriend:*
E-mail vriend:*
Uw naam:*
Uw e-mail:*
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Bericht:
* verplicht veld
Stuur naar een vriend

Neem contact op

Vraag meer informatie over de LE21 Lemsteraak Roefuitvoering

Subject:
* verplicht veld

Voorgestelde boten

Oerol Lemsteraak Roefuitvoering

Lemsteraak “Oerol” is een van de laatste aken door Kuperus zelf gebouwd op zijn scheepswerf “De Boeier” te Makkum. Super onderhouden schip!
10.50 x 3.90 x 0.75 m 2002 Staal
€ 139.500 (BTW Betaald)

Contact